maandag 2 oktober 2006

Rudebox

Afgelopen zaterdag wilde Geri graag naar de woonbeurs in de Rai. Omdat ik hier weinig zin in had dacht ik bij mezelf "ik kan wel weer eens naar Bart toegaan". Zo gezegd, zo gedaan en ik stond uiteindelijk strak om 12 uur bij Bart voor de deur in het altijd gezellige Malden. We hebben weer eens een beetje bij kunnen praten, de wederzijdse meerjarenplannen door kunnen nemen, over muziek kunnen lullen, enz, enz.
Op de heenweg luisterde ik naar het fantastische radioprogramma Cappucino, maar op de terugweg was er de Tros met Daniel Dekker op Radio 2, één van de meest irritante radiopersoonlijkheden aller tijden. De commerciële omroep vind ik in het weekend maar behelpen en Corné Klijn met zijn geschreeuw kan ik ook meestal maar kort verdragen, dus dan maar overgeschakeld op de altijd goede cd.

De dag nadat we terugkwamen van vakantie ben ik naar platenzaak Concerto geweest. Eén van de cd’s die ik toen kocht was deze: 12"s / 80’s Volume 2. Deze 3-dubbele cd staat boordevol leuke (en minder leuke) lange uitvoeringen van hits uit de 80’s. Veel van de nummers op de cd had ik al, maar op vinyl zoals Pigbag, Pet Shop Boys, FGTH en ABC.
Eén van de nummers die ik nog niet kende was Boops (Here To Go) van Sly & Robbie. Als je dit nummer hoort valt je één ding meteen op: het refrein is letterlijk 1 op 1 gekopieerd door Robbie Williams voor zijn laatste single Rudebox. Op dat soort momenten vind ik het dan zo jammer dat ik geen radioprogramma meer heb, want ik wil dit de mensen zo graag laten horen!

Geen opmerkingen: