zondag 29 oktober 2006

Voorspoedig

Dat is het woord waarmee we de werkzaamheden van vandaag kunnen samenvatten. Voorspoedig, dus. Vanmorgen om 9 uur waren Bart en Natascha er om te helpen schilderen en behang af te steken. Even later kwamen Esther en mijn ouders nog en werd het helemaal een dolle boel.

Gisteren hadden we natuurlijk de overdracht en alles ging heel erg makkelijk. Bij de notaris ging het eigenlijk zonder noemenswaardige incidenten en waren wij plotseling weer eigenaar van een huis. Vervolgens zijn we weer terug gegaan naar het huis, na de inspectie van 's morgens. Mijn ouders kwamen ook al snel om deze nieuwe aanwinst te bewonderen. Geri moest in de middag helaas werken, dus was ik toen alleen. Ik ben toen begonnen om de woonkamer klaar te maken voor het schilderwerk van zaterdag. Dus: de vloer afgeplakt met van die kartonnen misprints, alles afgeplakt wat verder afgeplakt moest worden, de plinten in de woonkamer verwijderd en de kast uit elkaar gehaald die op de eerste verdieping stond.
Jaap & Esther kwamen aan het eind van de middag ook even de hut bewonderen, enkel lovende woorden waren ons deel!

Vandaag hebben we de woonkamer geschilderd, Bart is een topschilder! Ook te boeken voor bruiloften en partijen! Mijn moeder had gisteren de hele dag snert staan koken en die ging er in als koek.
Aan het eind van de dag was de woonkamer zo goed als klaar (alleen achter de radiator moet nog), de 2 kamers boven hebben geen behang meer en de slaapkamer heeft geen tapijt meer.

Nu snel naar bed... Morgen een nieuwe klusdag die ook nog 1 uur langer duurt! ;-)

Geen opmerkingen: