dinsdag 10 oktober 2006

Die Bahn

Eén van mijn klanten bij "den Pruus" is Deutsche Bahn, zeg maar de Duitse NS. Om mij in het buitenland ook op de hoogte te houden van het reilen en zeilen van de moedermaatschappij krijg ik wekelijks een blaadje toegestuurd met informatie voor medewerkers van Deutsche Bahn. Zoals informatie over waar er aan het spoor gewerkt wordt, of welke locomotieven er aangekocht zijn. Maar vandaag zag ik iets heel leuks in dat blaadje staan.

Duitsland is natuurlijk een gigantisch land en er wordt behoorlijk wat afgetreind daar. Maar net als hier moeten ze ook daar op de kleintjes letten. En dus worden soms stations gesloten en verkocht. Bij Die Bahn, zoals de maatschappij in de volksmond heet, hebben ze daarvoor een site in het leven geroepen waarop je, net als bij Funda, kan gaan zoeken naar overtollige stationsgebouwen en stukken grond aan de spoorlijn. Zo kwam ik dit aller aardigste huisje tegen in het pittoreske Laatzen bij Hannover. Voor slechts EUR 65.000 krijg je een behoorlijk groot huis, maar als ik het goed begrepen heb heeft het geen tuin. Desalniettemin, gooi er nog een anderhalve ton verbouwkosten tegenaan en je hebt een prachtig huis. Jammer alleen dat de trein bijna door de achterkamer heen komt denderen!

Geen opmerkingen: