dinsdag 31 oktober 2006

Klus 'n roll

Volgens de televisie zit er rock 'n roll in het klussen. Als je kijkt naar die programma's (Eigen Gruis & Puin enzo) laten ze je doen geloven alsof klussen hartstikke leuk is. Uit eigen ervaring kan ik je melden dat je hier niet in moet trappen. Klussen is smerig, vervelend en tijdrovend werk. Slopen is het enige aan klussen dat een klein beetje rock 'n roll in zich heeft. Ga maar na, als jij tapijt uit je huis moet slopen en je zet The Carpenters op duurt het een keer zo lang dan wanneer je AC/DC op hebt staan.

Maar voor de rest... Gisteren hebben we een schuurmachine gekocht, want dan kan ik de foam die op de achterkant van de vloerbedekking die op de trap gelegd is makkelijker verwijderen. Want die foamtroep hangt natuurlijk meer aan de lijm dan dat het aan de onderkant van de vloerbedekking blijft zitten. Maar dan zit je daar met een mondkapje op smerig te worden van de door de schuurmachine tot stof vermalen foam.

Toevallig las ik vandaag een mailtje van vriend Marcel, bedrijfsleider in een bouwmarkt in Enkhuizen. Hij vroeg mij of ik, buiten Hup daar is Willem met de waterpomptang etc, ook nog een kwaliteitsliedje wist wat over klussen gaat. Ik kwam niet verder dan If I were a carpenter van Tim Hardin. Maar zeg nou eerlijk, zie jij Angus Young al rockend het podium overgaan met een schuurmachine? I rest my case!

Geen opmerkingen: