donderdag 5 oktober 2006

Radiopersoonlijkheden II

3 - Giel Beelen
Wat voor positiefs kan ik nou zeggen over Giel Beelen? Hij heeft gezorgd dat "Toppertje" een hit werd, ja, maar verder....? Hij draagt altijd een pet, zou hij kaal zijn?

2 - De presentatoren van de EO
De brengers van de blijde boodschap hadden in de goede oude Hilversum 3-tijd nog heel wat in de melk te brokkelen. Tegenwoordig is hun invloed nihil, maar op bepaalde tijden rij ik nog wel eens ergens met mijn auto, schakel ik de publieke zender in en hoor dan weer de zalvende klanken.
Ze wilden destijds Laat Me Slapen van Acda & De Munnik niet draaien, omdat zij vonden dat het heiligschennis was. Val me niet lastig, man, met je principes!

1 - Patrick Kicken
Als ik deze jongen alleen al in een Veronica-spotje voorbij hoor komen, ga ik al over m’n nek. Het toontje van deze presentator, die zichzelf altijd "Kicken" laat noemen alsof hij permanent in militaire dienst zit, houdt het midden tussen dat van een leraar op de lagere school en een arts in een concentratiekamp in WOII. Hij heeft het "zo jongetje, nou ga ik jou even het een en ander vertellen" tot stijl verheven. Bovendien lijkt het alsof hij altijd iets eet terwijl dat hij aan het presenteren is. Sorry hoor, dat kan misschien wel bij de lokale omroep van Almere, maar voor een landelijke commerciële omroep mag je toch op z’n minst je mond leeg eten!
En wat is er met dat tv-spotje? Je ziet hem met een pruik op een motor waarbij iedereen die hij tegenkomt hem begroet met "hé Kicken, hoeistie". Waarbij ze er aan het eind bij moeten zeggen dat hij zo iedereen begroet in zijn programma. Met hoeistie, dus. Tja, als mensen de grap uit moeten leggen is ofwel de grap niet leuk of hij is niet goed uitgelegd. Of misschien was het geen grap? Ik weet het niet. En ik wil het ook niet weten ook.
Met recht de irritantste radiopresentator van dit moment!

Geen opmerkingen: