zaterdag 7 oktober 2006

Auto

Heel veel mensen vragen mij of het elke dag met de auto naar Amsterdam rijden nou bevalt. Voor al die mensen die zich dat nou afvragen, het valt wel mee. Nou, dat wil zeggen, als ik maar iets voor 7 uur 's ochtends vertrek. Tot nu toe was het elke keer als ik later dan dit tijdstip van huis vertrok zo dat ik in gigantische files kwam te staan. Maar als ik om 6:55 uur van huis ga, ben ik om ongeveer 7:50 uur op kantoor. Dus dan heb ik al mijn auto geparkeerd, heb ik al van de garage naar kantoor gelopen en start ik de computer al op. Dus da's eigenlijk helemaal niet zo slecht.
Daar komt bij dat als ik met de trein ga, ik weliswaar een half uur later op mag staan, maar ook weer later thuis ben. Nu ga ik rond 16:30 uur weg van kantoor en dan ben ik rond 17:45 uur thuis. Juist, 's middags doe je er langer over dan 's ochtends! Had je niet verwacht, hè?

Al met al ben ik er niet rouwig om dat ik met de auto naar mijn werk moet gaan. Dus toen ik werd gebeld door Vitae met de vraag of ik niet tòch liever met de trein wilde gaan, was ik niet echt enthousiast. Ze vroegenmij om toch met de trein te gaan zodat ze mijn parkeerplek kunnen geven aan iemand die het harder nodig zei te hebben.
Maar ja, hoe pak je een kind een speeltje af?

Geen opmerkingen: