dinsdag 3 oktober 2006

Radiopersoonlijkheden I

Gisteren had ik het over irritante radiopersoonlijkheden. Dat inspireerde mij tot de volgende top 6. Waarbij ik op wil merken dat ik al deze mensen wel inhoudelijk een goed radioprogramma vind maken (ze lezen goed voor, starten de platen goed in, etc, etc), maar dat ik ze gewoon niet kan horen zonder een lichte walging op te voelen komen. Hier gaan we dan...

6 - De sidekicks van Edwin Evers
Voordat ene Niels de gelederen bij Edwin Evers kwam versterken, was er Cobus. Toen was Evers Staat Op nog een leuk programma. Er werd gelachen om dingen die leuk waren en als iemand iets zei dat niet grappig was, werd er niet gelachen. Zo simpel was het.
Tegenwoordig lijkt het wel alsof ik naar een lachband onder een foute Amerikaanse serie zit te luisteren. Om alles wordt door iedereen gelachen, het liefst nog tegelijk dat alle HAHAHA’s tegelijk te horen zijn. Ik kan er niet meer om lachen.

5 - Daniël Dekker
De Sjaak Swart van de Tros. Alleen, deze man heeft nog enorm veel invloed ook, want hij stelt de muziek van Radio 2 samen. Dat hij een nitwit op muzikaal gebied is die alle informatie over muziek van een papiertje af moet oplezen waarbij de ene fout nog groter dan de andere wordt opgelepeld als feit, draagt niet bij aan een positieve beoordeling. Hij is zo iemand die All You Need Is Love van The Beatles afkondigt met "toch jammer dat Paul McCartney dit nooit meer live zingt". Daniël, ga eens met pensioen!
Trouwens, het enige goede dat Daniël ooit gedaan heeft is de nummer 1 van dit lijstje ontslaan...

4 - Corné Klijn
Corné moet constant de laatste trein halen. Of hij snuift tien lijnen coke voordat hij begint. Dat kan ook. Maar één ding is zeker: ik word vreselijk onrustig van deze man.

Morgen meer!

Geen opmerkingen: