woensdag 28 juni 2006

Verkocht

Gisteren aan het eind van de middag heb ik de Peugeot 406 kunnen verkopen aan een uitermate gelukkige garagehouder in Sleeuwijk. Waar? Sleeuwijk. Bij Gorinchem over de brug links (vanaf Utrecht gezien dan).

Het is met die gasten altijd hetzelfde. Als je een auto komt kopen dan is het de beste auto die je van je leven kan kopen, moet je ervan af dan is dezelfde auto ineens compleet sh#t. Gisteren ook weer. Die man loopt rond die auto, stapte 10 keer in en ook weer uit. Er om heen draaien, kijken, op de brug, monteurtje kijken. Looplampie aan, kijken. Olie wegvegen, bedenkelijk kijken. Auto laten zakken, overleggen met monteurtje. Nou, bij de gratie Gods dan maar.

Nou heeft hij zoveel gekeken, maar tòch heeft hij twee dingen niet gezien, gemerkt:
1) de clignoteur vertoont kuren. Als je rechtsaf slaat en je knippertje staat aan, gaat hij soms bij het uitkomen van de bocht aan voor linksaf.
2) als je een beetje woest uitstapt, zoals ik met mijn temperament nogal eens doe, trap je zo het rubber bij de deur van de dorpel af. Ach, met een beetje Bison-kit is dat ook te voorkomen.

Tja, hij vroeg niet of er nog gebreken waren en ik was het even vergeten...

Het monteurtje bracht mij naar de bushalte (enorm aardige mensen daar in het pitoreske Sleeuwijk) en met de bus en de trein was ik 2 uur later weer thuis. Lang leve het openbaar vervoer!

Geen opmerkingen: