vrijdag 2 juni 2006

Oorwurmen

Je kent ze wel. Die liedjes die je 1 keer hoort en daarna op een vreselijk irritante manier in je kop blijven zeuren. Toen ik klein was heb ik ooit een keer een nummer van Twisted Sister op tv gezien, The leader of the pack, inderdaad een slechte cover van een aardig origineel. Maar dat nummer zat zo in mijn kop dat ik er ’s nachts niet van kon slapen! Totdat ik de remedie vond: als je de oorwurm in je hoofd tot aan de fade-out meezingt, dan gaat ‘ie op een gegeven moment weg!

De top 10 van Oorwurmen:

10. Eiffel 65 - Blue
9. USA for Africa - We are the world
8. Corry en de Rekels - Huilen is voor jou te laat
7. Twisted Sister - Leader of the pack
6. Los del Rio - Macarena
5. Vader Abraham - ‘t Smurfenlied
4. Volksliedje: Hava nagila hava
3. Crazy Frog - Axel F
2. Chipz - Captain Hook
1. Aqua - Barbie girl

Geen opmerkingen: