dinsdag 11 september 2007

Studio update

Er hebben zich enkele veranderingen voor gedaan in de "Geluid Op Zolder Studio" (mijn thuisstudio). De tafel die je nog op deze post ziet is niet meer. Ik heb het mengpaneel verkocht, want ik kwam tot de conclusie dat het vele malen makkelijker is om mijn stem op te nemen op de computer met behulp van een externe geluidskaart. Dan is er namelijk geen ruis of vervorming meer. Bovendien kan ik vanuit iTunes heel eenvoudig de muziek in het programma dat ik gebruik om radio te maken slepen en dat maakt het leven nog makkelijker.
Bovendien was de tafel gewoon te groot en onpraktisch in het nieuwe huis. Ik kan die ruimte veel beter gebruiken.

Uiteraard heb ik wel weer vervangende apparatuur aangeschaft zoals een geluidskaart, een vocoder en een USB-controller. Vooral hoe dat laatste apparaat werkt is voor mij nog een groot raadsel.

Geen opmerkingen: