maandag 17 september 2007

Einde oefening

Afgelopen zaterdag heeft mijn Minidisc-speler het na 13 jaar trouwe dienst begeven.
In 1994 werkte ik voor de derde zomer van in totaal vier bij strandexploitant Hans Kockx in Egmond. Ik verdiende daar behoorlijk, want die zomer had ik na de eerste salarisbetaling al genoeg geld om een Minidisc aan te schaffen à raison van ƒ1500. Ik hoor het Hans nog zeggen: "geef je het niet allemaal in één keer uit?", waarop ik glimlachend reageerde en direct koers zette in de richting van Stereocenter in Alkmaar om precies datgene te doen.
Ik was in de wolken! Wat een gaaf apparaat, je kon er muziek mee knippen en plakken. En dat gebruikte ik dan in "Classics" en later in "Tracks" op Radio 80. Op een gegeven moment was ik er zo bedreven in dat ik in 15 minuten een nummer als 'Sailing' van Rod Stewart van de originele 4 minuten ofzo kon knippen naar 1 minuut 40. En dan liep het ook nog allemaal lekker door. Muzikaal dan, tekstueel bleef er vaak niets meer van het origineel over. Maar er was geen luisteraar die het opviel. Sterker nog, ik kreeg van Mik Verbeek op een gegeven moment de vraag hoe het toch kon dat ik die singles zo snel kon omdraaien voor het item "De b-kant van de week". Tja, Mik, dat is nou het geheim van de smid!

Maar goed, afgelopen zaterdag verscheen er ineens, tijdens het afdraaien van een MD, DiscError in het display. Bij een andere MD vertoonde hij hetzelfde bericht, dus kunnen we wel stellen dat mijn MDS501 is overleden aan een acute hartstilstand.

Geen opmerkingen: