vrijdag 7 september 2007

Aan tafel!

Twee jaar geleden waren Geri en ik op vakantie in Italiƫ. Op de terugweg kwamen we net over de Zwitsers-Duitse grens langs een hotel/restaurant waar we 's avonds hebben gegeten en geslapen. Op het moment dat wij echter het restaurant binnen kwamen, liep er ook een bus bejaarden leeg. Na drie weken Italiaanse service zag ik mijn geest al dwalen; dat werd nachtwerk! Bovendien was ik gewend geraakt aan de bescheiden Italiaanse porties en bestelde een soepje en een hoofdgerecht.
Binnen 10 minuten stond de soep op tafel. Dit soepje was gewoon een SOEP opgediend in een terrine! Een maaltijd voor 2 personen op zich. Het hoofdgerecht deed niet onder voor de soep en was ook giga. Ze moesten ons na een uurtje de hotelkamer in rollen, lopen was vrijwel onmogelijk.
Aan dit verhaal moest ik denken toen ik geattendeerd werd op deze website. Het is niet hetzelfde restaurant, maar ook hier wil je geen soep bestellen. Lang leve de riante Duitse keuken!

Geen opmerkingen: