zaterdag 1 september 2007

Gracht - deel 3

Ook voor Bekend Nederland is het vakantieseizoen over. Blijkbaar was toute Bekend Nederland Amsterdam ontvlucht, want na het verhaal dat ik over ze plaatste ben ik er niet één meer tegen gekomen. Tot deze week.
De Amerikanen hebben daar een hele mooie uitdrukking voor vind ik: Yesterday I bumped into... Oftewel, gisteren botste ik met... Wij zeggen dat natuurlijk niet, in het Nederlands raakt het kant noch wal, maar ik vind het wel een hele leuke uitdrukking. Dus van de week botste ik met Frank Groothof en Wim T. Schippers. Allebei onderweg om de trein te gaan halen.
En gisteren zag ik het huis aan de Reguliersgracht waar Wim Sonneveld tot zijn dood in 1974 gewoond heeft. Toch ook een soort van BN'er, dat huis. Maar dan eentje voor alle seizoenen.

Geen opmerkingen: