zaterdag 8 september 2007

Muzieknieuws

De zomer is duidelijk voorbij en dus was er veel muzieknieuws deze week! Even een selectie:
- Van Bruce Springsteen komt er een nieuw album uit op 1 oktober en hij geeft een concert in het Gelredome op 30 november.
- David Gilmour brengt op 17 september een dvd uit van zijn concert in de Albert Hall die erg goed door de pers werd ontvangen. Op toetsen was toen Rick Wright te zien, de toetsenist van Pink Floyd, dus dat is er weer eentje voor het verlanglijstje.
- In Engeland worden de geruchten over een op handen zijnde reünie van Led Zeppelin steeds sterker nu er in de kranten zelfs al kaarten voor de concerten te koop zijn. Heeft iemand een schep om Bonzo op te graven? (NB: volgens mij is dit bericht dus onzin)
- Ringo Starr brengt een verzamelaar uit. Het schijnt een mooi cd'tje te zijn, ik ben benieuwd.
- Vanaf vandaag is de dvd U2 Popmart-tour 1997 te koop. Eén van die concerten waar ik spijt van heb dat ik er niet naar toe ben geweest, want dit was een happening. Maar destijds waren de kaarten vrij duur (meer dan 100 gulden, meen ik) en dat kon Bruin niet trekken op dat moment. Stom stom stom!
- Björk werkt aan een live album. Zie ook deze video van de ReacTable op YouTube, spectaculair! Voor wie niet weten wat de ReacTable precies is, lees deze eerdere post op dit log.
- Paul McCartney zal tussen 17 en 28 september als dj op BBC Radio 1 te horen zijn ter gelegenheid van het veertig jarig bestaan van de radiozender. Hij laat dan zijn favoriete muziek horen. Ik ben benieuwd. Ook Noel Gallagher, Debbie Harry, Arctic Monkeys, Gwen Stefani, Paul Weller, Dj Paul Oakenfold, Dave Grohl en Norman Cook verzorgen een speciale show.

Geen opmerkingen: