woensdag 7 februari 2007

Synthesizer opnieuw uitgevonden

Vandaag geen vooruitblik op de Tracks van morgen, maar even wat anders. Zoals je inmiddels misschien weet, zo niet dan weet je het nu, ik ben al van kindsaf aan gek van synthesizers. In de jaren '90 heb ik het een aantal jaren kunnen onderdrukken, maar uiteindelijk komt het alleen maar harder terug. Ik ben gek van de muziek van Jean Michel Jarre en Kraftwerk, maar ook Depeche Mode en Ferry Corsten kunnen op mijn enthousiasme rekenen. En wat ik bij Ben Liebrand altijd leuk gevonden heb is de robotstem die hij gebruikt op de intro's van zijn (Grand)mixen, die klinkt echt zo geweldig!

Maar dit alles is kinderspel in vergelijking met wat ik onlangs zag op YouTube. Een synthesizer zonder klavier! Dit wordt de toekomst, vermoed ik. Het klinkt geweldig, ziet er mooi uit en het is zelfs voor mensen zonder enige muzikale achtergrond mogelijk om wat te spelen. Kijk voor meer info op deze site.

Geen opmerkingen: