vrijdag 31 augustus 2007

Amazing

Vandaag liep ik langs de gracht in Amsterdam toen ik aangesproken werd door een man. "You are a very lucky man", zei hij en begon me enkele dingen te vertellen. Of het waar was dat vorig jaar geen topjaar voor me was geweest, dat ik erg succesvol was en gelukkig. Tja, zeg daar maar eens "nee" op! Hij schreef wat op een papiertje en stopte dat in mijn hand, "you hold this". Vervolgens vroeg hij mij wat mijn favoriete bloem was (tulp), mijn geluksgetal (16) en schreef beide antwoorden op een papiertje. "Now you open the paper in your hand" en jawel, mijn antwoorden stonden op het papiertje dat hij in mijn hand gestopt had. Uiteindelijk wilde hij natuurlijk gewoon geld zien voor deze "amazing discovery" dus vroeg ik hem of hij honger had, want zo ja dan had ik hem meegenomen naar een snackbar - geld geven doe ik namelijk niet. Maar hij had geen honger, dus dat feest ging niet door.
Bij het afscheid heb ik nog wel even gecontroleerd of hij mijn portemonnee had weg getoverd, maar dat was niet het geval. Aardige man.

Geen opmerkingen: