woensdag 30 augustus 2006

Buien

Het internet heeft ons aller levens veranderd. Zelfs al besef je het niet, maar heel veel wat er om ons heen gebeurt gaat via het internet. Van het systeem dat je Albert Heijn gebruikt om bij het hoofdkantoor de voorraad en de daarbij behorende bestelling te melden, tot aan de reis die jijzelf boekt via een website, heel veel processen maken (al) gebruik van het internet.

Sinds kort is er daar voor mij nog eentje bij gekomen. Ik had gehoord dat er een site is waar je de regenwolken kan zien in radarbeelden. Dus nadat het gisteren om een uur of 2 met bakken uit de lucht kwam zetten en ik een beetje bezorgd werd over de terugtocht die midag, heb ik even gezocht met Google en de eerste hit die ik had was meteen de goede. Buienradar.nl geeft actuele informatie over regen, nu ik een nieuwe fiets heb is dat wel zo belangrijk! Vanmorgen, bijvoorbeeld, regende het om een uur of 7 heel erg hard in Heiloo. Maar ik keek even op de buienradar en zag meteen dat het na een minuut of 10 niet meer zou regenen. En ja hoor! Ik kon droog op het werk aankomen.

Zelfs op m'n pda is het prima te ontvangen, dus stel nou dat we ergens gaan fietsen en we worden overvallen door de regen, dan ga je lekker warm in de kroeg zitten en zodra buienradar zegt dat we kunnen gaan fietsen, gaan we weer verder. En als het de hele dag door blijft regenen neem je een taxi naar huis. Hoezo, regenpak?

Geen opmerkingen: