zondag 27 augustus 2006

Fiets 2

Gisteren heb ik 'm toch maar gekocht: de Batavus Tricolore bij....Paul Harder! Tja, niets zo veranderlijk als Peter van der Ent, moet je maar denken. Ik had 'm €160 goedkoper op het internet kunnen kopen, maar dan had ik 'm ook zelf moeten monteren. En dat betekent dus ook de pedalen, remmen en versnelling; dat zag ik mezelf nog niet doen. Dus dan maar wat meer betalen en zeker weten dat die fiets het ook gewoon doet, dan dat ik na 2 weken klooien 'm alsnog naar een fietsenmaker moet brengen om 'm rijdende te krijgen.

Eigenlijk was ik aan het sparen voor een nieuwe computer. Maar ja, met een nieuwe computer zit je nòg meer binnen en beweeg je nòg minder. Dit moment van openbaring kwam gisteren. En dus heb ik meteen gebeld met Paul Harder en gevraagd of ik nog een proefrit mocht maken, maar nu even wat langer. Dat mocht. Ik ben een half uur weggeweest en heb bij hun winkel aan de Laat in Alkmaar vandaan gereden naar de Westerweg, langs de MTS, Wognumsebuurt, de kade over, richting (voorheen?) Jan Arentsz, over het kanaal richting Friese Brug en binnendoor weer naar de Laat. Het was 12km en buiten de beurse kont die nou eenmaal bij het wennen aan een nieuw zadel hoort, heb ik gefietst wie ich niemals gefietst hatte!

Volgens mijn broer is Paul Harder een oplichter, de toekomst zal het leren!

Geen opmerkingen: