vrijdag 25 augustus 2006

Fiets

Wie het bedacht heeft weet ik niet, maar het is wel briljant. Op het intranet van Reaal is er een soort Marktplaats.nl gemaakt waar collega's aan collega's hun oude zooi proberen te slijten. Zo heeft mijn collega Onno al een complete kinderkamer verkocht en hebben wij een laptop gekocht via het intranet.

Gisteren was er een collega in de Laurensstraat in Alkmaar die een fiets aanbood. Nou wil ik ook al tijden een andere fiets zodat ik wat meer ontspannen tochten kan maken. Dus ik dacht da's kaassie! Bleek het te gaan om een jaar oude Limit Berkley, een fiets die ze verkopen bij de Halfords (dat is meestal al een indicatie). Ik na wat heen en weer gemail afgesproken met die verkoper voor vandaag voor een proefrit. Maar ik dacht gisteren dat ik beter even bij de Halfords kon gaan kijken hoe dat ding er nieuw uitziet. Zo gezegd, zo gedaan.
Het was inderdaad niet veel.

Maar nu begon het fietsbloed wel te kriebelen, dus ben ik gisteren op jacht gegaan naar een nieuwe fiets. Ik kwam bij Paul Harder in Alkmaar en mocht daar een proefritje rijden op een Batavus Tricolore. In tijden heb ik niet op zo'n lekkere fiets gezeten! Dat reed super!
Dacht die Harder dat ik 'm meteen bij hem ging bestellen ("ik heb er nog eentje in het magazijn staan"). Ja, dacht het niet!
Even gekeken op internet: scheelt 190 euro in de aanschaf. Daaahaaag Paul!

Geen opmerkingen: