woensdag 23 augustus 2006

Opname

Afgelopen maandag was er op Radio 2 een opname te horen van The Who's Tommy. Opgenomen in 1969 in het Concertgebouw, leek het mij een concert om je vingers bij af te likken: The Who op het hoogtepunt van hun carrière met één van hun beste albums die live geweldig moet zijn geweest. Dus wilde ik dit concert graag hebben op cd. Tja, en daar kwam de moeilijkheid, mijn apparatuur ligt allemaal opgeslagen in een container ergens in Lelystad. Wat nu?

Opnemen op de computer bleek geen optie, ik had geen kabels en de radio bleek ook alleen een ingang en geen uitgang te hebben. Lastig...
Contact gezocht met vriend Eric, maar helaas, in Breezand is het fenomeen radio nog niet doorgedrongen. Dan maar vriend Han gemaild. En dat ging beter! Van Han mocht ik zijn cd-recorder lenen, die ik dan weer kon aansluiten op de stereo van mijn ouders. Eerst naar de MediaMarkt voor cd's, hebbes! Apparaat gehaald bij Han, aangesloten op de stereo, cd er in, record en......niets! Blijkbaar heeft Philips een beveiliging ingebouwd dat je alleen bepaalde cd's kan gebruiken, maar gelukkig, die had Han nog voor me. Weer terug naar Han, cd gehaald. Thuis de cd erin, record en ja! Hij doet 't! Maar, wat is dat nou? Maar op 1 kanaal! Shit! Tulpstekker naar de galamiesen! Nou ja, het moet maar. Opname gestart, klaar.

Ze zeggen wel eens: achteraf kijk je een koe in z'n kont. Een waarheid als een koe. Wat bleek nou, het concert was niet bijzonder. Tommy in 45 minuten, in plaats van 75/80, leek mij wat afgeraffeld, of de band is te snel afgespeeld, maar dat geloof ik niet. En als klap op de vuurpijl bleek er op een andere plek in de huiskamer ook nog een mogelijkheid te zijn om de recorder aan te sluiten zodat ik het alsnog stereo op had kunnen nemen.

Vrijdag is Randy Newman, maandag David Bowie. Hopelijk gaat dat beter.

Geen opmerkingen: