dinsdag 29 augustus 2006

Orkaan

Gisteren schreef ik dat we op vakantie gaan naar de Dominicaanse Republiek. Direct beginnen mensen zich zorgen te maken: hoe zit 't met de orkanen? Terechte vraag, want na Katrina en Rita vorig jaar, vraag je je toch af wat voor belachelijke namen ze nu weer gaan bedenken. Tot vorig jaar was het als man een verdienste als Rita over je heen was geweest en je hele huis had verbouwd, maar in Amerika zien ze dat toch een beetje anders. Ach, daar hebben ze nooit ergens de humor van in kunnen zien.
Ik bedoel, toen de dijk bij Ochten in 1995 dreigde te knappen stond daar een reporter van CNN die ik letterlijk heb horen zeggen: "I'm standing here on the dike at Okten". Alsof hij op de Nelly Frijda van Ochten stond terwijl hij verslag deed. Maar goed, we dwalen af.

Ik maak me niet zo druk. Het plaatje van vandaag komt van een hele leuke site waar je het weer van de Carriben in de gaten kan houden. Bovendien kan je (laten) berekenen hoeveel kilometer van je hut de storm over gaat. Op het plaatje zie je heel vaag een groen sterretje, dat is waar wij zitten. De rode puntjes is waar Ernesto zich op dit moment bevindt, met het aantal uren vanaf nu. Je ziet, Ernesto zwaait af in de richting van Florida.

Dit jaar zijn de namen iets beter: Florence Gordon Helene Isaac Joyce Kirk Leslie Michael Nadine Oscar Patty Rafael Sandy Tony Valerie William.

You are like a hurricane, there is calm in your eye
;-)

Geen opmerkingen: