zondag 20 augustus 2006

Windhoos

Er is de laatste tijd veel te doen over het weer. Nu moet ik ook zeggen dat het gisteren weer regende...het leek alsof de douche aanstond. Maar daar wil ik het vandaag eigenlijk niet (weer) over hebben. Nee, ik wil het hebben over die andere ramp die veel mensen teistert, het heet Windows, oftewel Windhoos oftewel Windoos.

Een tijdje terug is de harde schijf van mijn computer gecrasht, zoals je hier ook hebt kunnen lezen. Daar baal ik nog steeds heel stevig van. Want niet alleen ben ik heel veel informatie kwijt, van simpele briefjes tot aan jingles voor het nieuwe programma dat ik wil gaan produceren, maar ik ben ook heel veel tijd kwijt aan het opnieuw installeren van allerlei onzin. Het is toch eigenlijk van de zotte dat je een systeem aflevert waarvoor eerst van alles geïnstalleerd moet worden voordat je het kan gaan gebruiken?
Als je het vergelijkt met een auto dan is het alsof je de showroom binnenloopt, de auto koopt en dat je eerst nog even langs de KwikFit mag om nieuwe banden, een uitlaat en nog wat meer essentiële dingen op te halen, omdat wat er op zit je wel naar de KwikFit brengt, maar verder ook niet. Dat zou niemand accepteren. Waarom accepteren we dat dan allemaal wel als we een computer kopen?

Zodra ik ervaring heb opgedaan met een ander besturingssysteem, lees Apple, dan hoor je het hier. Ik ben zo klaar met Mickeysoft!

Geen opmerkingen: