dinsdag 2 september 2008

Wat hebbie daahaan?!?! (deel 1)

Voor dit blog ben ik vanaf 15-8 met vakantie gegaan, tegelijk met mijn vakantie van mijn werk. Maar...wat heb ik nou allemaal gedaan? Een kleine samenvatting, deel 1.

Vrijdag 15-8 begonnen Geri en ik met het aanleggen van een terrasje in de achtertuin voor het tuin ameublement. Eind mei hebben we voor behoorlijk wat geld een tuinset gekocht (tafel + 4 stoelen van teak), maar al die tijd stond het spul in het gras. Dat is niet handig en niet goed voor het teak. Dus moest er een terras komen om e.e.a. op te kunnen zetten. We begonnen met het verwijderen van het gras. Gelukkig kwam Marjan, onze buurvrouw uit Almere, in de middag op visite, dus werd het leggen van de stenen uitgesteld naar zaterdag. Van al dat spitten waren we met z'n tweeën helemaal gebroken en daarom vonden we het ook niet erg om het werk uit te stellen naar zaterdag.
Na een leuke middag en avond met Marjan gingen we op zaterdag vol goede moed aan het werk. Een week ervoor hadden we bij iemand in Egmond aan Zee een partij betonnen tegels opgehaald en vol frisse moed togen we aan het werk.
Volgens mij begonnen we om 11.30 uur. Om 17.30 uur hadden we 4m² gelegd. We waren gebroken. Van de avond weet ik niets meer behalve dat ik sliep als een baby'tje.
Op zondag gingen we verder, maar in plaats van met z'n tweeën aan één plek te werken besloten we ieder een gedeelte op ons te nemen en naar elkaar toe te werken. Toen waren we om 14.00 uur klaar. Dat hadden we veel eerder moeten doen!
In de middag heb ik met buurman Joop naar Alkmaar gefietst voor een gratis optreden van de Nits op het Canadaplein. Ze waren maar met z'n drieën, maar wat een band! Zo strak als een pianosnaar. Ze deden aardig wat nieuwe nummers, maar ook persoonlijke favorieten als Two Skaters, Pelican & Penguin en Nescio. De middag werd afgesloten met In The Dutch Mountains. In het zonnetje met een biertje was het genieten, een mooie start van de vakantie!

Geen opmerkingen: