dinsdag 9 september 2008

Plafond

Gisteravond keken Geri en ik angstvallig naar boven. Men zegt wel eens dat daar alle zegen vandaan moet komen, maar bij ons in de kamer is het tegenovergestelde het geval. Toen wij dit huis kochten viel het al op dat het plafond op een paar punten "doorhing". Net alsof je een laken met twee personen horizontaal hebt gespannen, dan hangt het in het midden een beetje door. Zo ziet ons plafond er op sommige punten ook uit. Maar het wordt maar erger en erger en daarom heb ik buurman Joop er maar eens bijgehaald om een deskundig oog op ons plafond te werpen.
Wat blijkt, de vorige eigenaar (of die daar vóór) heeft het huidige plafond opgehangen aan het oude, zachtboard, plafond. En dan op plaatsen bevestigd met spijkers. Tja, het heet niet voor niets zachtboard, dus die spijkers en schroeven zijn er na een paar jaar echt wel uitgelubberd.
Eigenlijk moet het hele plafond vervangen worden, was het oordeel van Joop. Gisteravond dus maar eens mijn licht opgestoken bij Karwei en Praxis, foldertjes gehaald, op internet gekeken. Dat moet ik toch wel kunnen? Het lijkt niet zo moeilijk. Als ik echt aan de klus ga beginnen meld ik hier de vorderingen.

Geen opmerkingen: