zaterdag 28 juni 2008

Indiana

Afgelopen week heb ik Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull in de bioscoop gezien. Het was weer geweldig om deze held uit mijn jeugd in een nieuw actie avontuur te zien. Een aanrader.
De verhalen van Dr Jones doen mij altijd denken aan een klasgenoot die ik had toen ik een jaar in Amerika op High School zat. Hij heette Rusty, een naam die al net zo idioot is als Indiana als je het mij vraagt, maar daar hield de gelijkenis met de filmheld niet op. Rusty liep ook altijd met een zelfde soort tas als Indiana Jones om zijn nek, had vaak een hoed op, zat boordevol verhalen en had altijd wel iets spannends meegemaakt. Nou ja, dat laatste zal hij altijd wel hebben doen voor komen, want in 1991 in Colorado gebeurde er niet zo heel veel spannends. Behalve...
Het was Halloween en volgens Rusty moesten we met een groepje naar de "Dead Dogs", een beetje een afgelegen, spooky plek waar satan aanbidders die avond hun dode honden zouden verbranden. Of iets dergelijks. Wij daarheen en daar gebeurde.........natuurlijk niets! Er lagen wel wat botjes, maar dat kan ook van een vogel zijn geweest ofzo. Maar niet getreurd, Rusty zei dat we met een PET-fles, wat dry-ice, een beetje water en een pistooltje (bb-gun) ook veel lol konden hebben. En dat was ook zo. Gooi alle ingrediƫnten bij elkaar in de fles, dop er stevig op, beetje schudden en dan op de fles schieten met van die hele kleine kogeltjes. Een knal dat dat gaf!

Geen opmerkingen: