woensdag 18 juni 2008

CE

Ooit heb ik op school het vak Commerciële Economie gehad, ik snapte er nooit veel van. Zo was er de stelregel: "Het maakt niet uit hoe mensen over je praten, als ze maar over je praten". Maar ook: "Een tevreden klant vertelt het positieve verhaal over je zaak door aan minder dan 5 mensen, terwijl een ontevreden klant het negatieve verhaal over je zaak vertelt aan minimaal 10 mensen".
Deze twee regels leken mij altijd een beetje haaks op elkaar te staan. Immers, als het niet uitmaakt hoe mensen over je praten, waarom gaan er dan zoveel restaurants failliet?
Kabelbedrijf Ziggo heeft volgens mij mijn oud-CE-leraar in dienst genomen. Ziggo vertelt in zijn reclames dat hij je graag wil leren kennen, maar dan moet je eerst maar eens zien dat je iemand aan de telefoon krijgt bij dat bedrijf.

Geen opmerkingen: