dinsdag 1 januari 2008

Vreugdevuur

Alle lezers van dit blog een fantastisch 2008 gewenst!


Vanmorgen werden we wakker met het bericht dat enkele Amsterdammers de term "vreugdevuur" iets te letterlijk hebben genomen en een pand aan de Herengracht in brand hadden gestoken. De schrik sloeg in eerste instantie om mijn hart; heb ik eindelijk een leuke baan op een toplocatie, brandt het tot de grond toe af! Maar gelukkig, het is ons pand niet. Jammer genoeg is het trouwens niet een pand aan de Reguliersdwarsstraat (ik heb een alibi!).
Gisteren heb ik een uur oliebollen staan bakken, maar helaas zijn ze jammerlijk mislukt. De buitenkant was gaar, de binnenkant nog vloeibaar. Het heeft waarschijnlijk te maken met het gebruik van een pan met olie, in plaats van een frituurpan. In tijd gemeten ben ik deze maand 10 jaar bij mijn ouders het huis uit en -ondanks mijn zonnige, romige figuur- heb ik nooit een elektrische frituurpan gekocht. Maar nu de oliebollen zijn mislukt, wordt het toch echt wel tijd. Hij gaat dus op het lijstje "aan te kopen in 2008" samen met een wasdroger, een digitale spiegelreflex camera en een naaimachine.

Laat het nieuwe jaar maar komen!

Geen opmerkingen: