dinsdag 15 januari 2008

Scooter

Al enige tijd zit ik er serieus over te denken om mijn 1e klas treinabonnement in te ruilen voor een scooter. Ik zie hier diverse voordelen in. Ten eerste geeft me dit meer flexibiliteit in mijn reistijden, dan hoef ik niet meer te rennen om een trein of tram te halen. Ook als ik 10 minuten langer op mijn werk blijf, ben ik niet meteen een half uur later thuis.
Het tweede voordeel is de flexibiliteit in Amsterdam om even naar de andere kant van de stad te gaan om een boodschap te doen. Met de tram is dat vrijwel ondoenlijk binnen redelijke tijd.
Het derde, en tegelijkertijd ook de grootste reden om iets anders te willen, zijn de kosten van de trein. Ja, ik reis eerste klas, dat wordt vergoed en daar ben ik heel blij mee, maar het is wel vreselijk duur. €313 per maand! Voor dat geld kan ik twee maanden met de scooter! Dat betekent dus dat ik per jaar €1.800 overhoud als ik met de scooter ga. Da's wel een beetje heel veel geld om naar de NS te brengen.

Maar goed, zo veel voordelen moeten ook wel nadelen opleveren. De grootste is wat mij betreft het weer. Tja, je zit toch onoverdekt op een relatief klein voertuig, zonder verwarming. Maar daar heb ik het volgende op bedacht: in de lente, zomer en herfst met de scooter en in de winter en bij harde wind met de trein.
Ik hou je op de hoogte.

Geen opmerkingen: