zaterdag 26 januari 2008

Zonnebril

In oktober waren we op vankantie in Florida. Fantastische tijd gehad, maar we hebben er ook iets laten liggen: mijn zonnebril. Toen wij de auto in moesten leveren bij Hertz werden we dat ding bijna uitgegooid en is mijn zonnebril in het vakje blijven staan waar het een week gestaan had. Weer terug in Nederland miste ik hem niet direct, het weer was slecht, maar na een week of 3 begon ik me toch af te vragen waar hij gebleven was. Na lang zoeken maar eens even Hertz aangeschreven. Op 29 november kreeg ik antwoord. Ik had mazzel, eigenlijk gooien ze alles wat niet opgeëist is na 30 dagen weg maar mijn brilletje was er nog. Maar nu moest hij nog naar Nederland. Wat nu?
Gebeld met een koerier die veel werk doet voor VW. Ja hoor, ze konden 'm op laten halen, geen probleem. Het op laten halen bleek inderdaad niet zo'n probleem, maar om hem op laten sturen dat was...laat ik het zo zeggen, Geert Wilders knuffelt nog eerder een vrouw in een boerka, dan dat het opgestuurd zou worden. Na lang beraad bleek het raadzaam om de koerier te vragen op te houden en op zoek te gaan naar een alternatief.
Die vond ik in een Canadeze oud-collega. Hij is gepensioneerd, heeft vrienden in Florida en hij kon me wel helpen. Als het goed is hebben zijn vrienden vandaag mijn bril opgehaald bij Hertz en met een beetje geluk heb ik 'm dan begin maart.
Afwachten dus.

Geen opmerkingen: