dinsdag 22 januari 2008

Toveren

Ken je dat liedje van Herman van Veen - Toveren? Hij zingt daarin onder andere dat als hij kon toveren er 's winters altijd sneeuw zou liggen en dat het dan toch lekker warm zou zijn. Het liedje stamt uit de jaren '80, dus uit de tijd dat we nog bezig waren met zure regen en niet met global warming, maar zou Herman inmiddels wèl kunnen toveren? Het is immers lekker warm buiten voor de tijd van het jaar. Maar nee, er ligt geen sneeuw dus zal het wel niet.
Als ik kon toveren dan wist ik het ook wel. In de winter was het dan altijd weer zoals vandaag: strak blauwe lucht en liefst nog een beetje kouder dan vandaag, zo rond het vriespunt. Bovendien zou mijn hypotheek dan afbetaald zijn en ik mijn eigen radiostation bezitten dat enorm succesvol zou zijn.
Tja, een toverstafje bezit ik niet en de hele cursus tovenaar duurt ook al 125 jaar...dat wordt dus niets.
Maar dromen, ja, dromen kosten niks. Dat doe ik dan maar en wie weet komt er ooit wel eens een keer een droom uit!

Geen opmerkingen: