maandag 28 januari 2008

Bloodspatter pattern

Vandaag ben ik voor de eerste van drie behandelingen naar de tandarts geweest. Ik had een gaatje tussen mijn twee kiezen in, wat volgens de tandarts te wijten is aan te weinig flossen. Dus ook hier gaat het gezegde "haastige spoed is zelden goed" weer op, want 's avonds lig ik liever 7 minuten eerder op bed dan dat ik die tijd gebruik om in mijn mond te poeren.
Maar goed, ik lig daar in die stoel, staar naar het plafond waar de tandarts allerlei kindertekeningen heeft hangen en zie ineens iets dat ik ook menig keer bij CSI heb gezien: een bloedspatten patroon oftewel een bloodspatter pattern. En ineens schieten er allerlei beelden door mijn hoofd van onwillige patienten die al bloedspugend terug geduwd worden in de stoel, waarna de tandarts pas verder kan gaan met boren wanneer de patient is vastgesnoerd zoals Arnold Schwarzenegger in Total Recall. In de avond komt de schoonmaker, zo stel ik het me voor, zucht een paar keer diep en ruimt de bloederige toestand op. Maar vergeet daarbij de kindertekeningen goed schoon te maken.

Het is dat of die kinderen zijn niet helemaal tussen de lijntjes gebleven bij het inkleuren van de tekening, dat kan ook. Maar dat is wel een stuk minder spectaculair.

Geen opmerkingen: