dinsdag 11 juli 2006

Writer's block

Meer dan een week is het nu geleden sinds mijn laatste post op deze pagina. Sindsdien had ik niet zo heel veel inspiratie. Als je schrijver bent heet zoiets een writer's block. "Waar moet ik vandaag over gaan hebben?". Geen idee! En om nou een stukje te schrijven over het feit dat je geen inspiratie hebt om een stukje te schrijven, dat leek me een beetje flauw. Maar goed, ik ben nu al aardig op weg.

Sting heeft ook een tijdje last van writer's block gehad. Dat was na zijn succesvolle album Nothing Like The Sun. Vervolgens schreef hij na veel vijfen en zessen The Soul Cages, één van de meest treurige albums uit zijn carrière. Gelukkig maakte hij een paar jaar later Ten Summoner's Tales, één van de beste platen uit zijn geschiedenis. Het kan dus wel weer goed komen.

Zo zie ik dat dan ook maar weer: Het komt wel weer goed. Want terwijl ik dit schrijf krijg ik weer allerlei ideeën. Nu ze maar snel opschrijven, anders vergeet ik ze weer.

Geen opmerkingen: