donderdag 20 juli 2006

Album Top 101 - Nummer 4

4 Radiohead - OK Computer

In 1998 werkte ik voor een klein bankje in Amsterdam Zuid. Elke dag ging ik met de trein en de bus, later de metro die alleen bovengronds rijdt, naar mijn werk. Ik zou eerlijk gezegd niet meer weten wanneer ik dit album gekocht heb, maar wat ik me wel kan herinneren is dat ik in dat jaar heel lang met OK Computer op de discman naar mijn werk ging. Vooral als ik dan dat station Amterdam Zuid/WTC uit kwam lopen en al die mieren zag die hun kantoorgebouw in gejaagd werden, moest ik steeds denken aan één zinnetje uit Paranoid Android:

God loves his children, God loves his children, yeah...

Niet veel later werd dat trouwens No Regrets van Robbie Williams, maar dat was toen de ruzie met mijn baas verergerde. En ik mij voorstelde dat ik, net als in de video, met een brandend blik benzine in mijn hand naar dat kantoor liep, in plaats van met een leren tas.
Tja, je kan het niet altijd naar je zin hebben op je werk.

Geen opmerkingen: