zondag 16 juli 2006

Over en crash!

We zijn over! Op dit moment wonen we tijdelijk bij mijn ouders in Heiloo. Mijn ouders zijn in Nijmegen voor de Vierdaagse, dus zijn we nu nog met z'n 2-tjes.

De hele verhuizing ging eigenlijk heel gesmeerd. Op 1 uitzondering na dan. Woensdagavond wilde ik nog even een draadloos internet-kaart installeren toen, na een uur of 2 klooien, de harde schijf van mijn computer crashte. Dat was enorm balen, want ik ben nu dus echt alles kwijt. Van muziekbestanden tot aan foto's tot aan e-mails, alles is weg! Ik wil dan ook iedereen die mijn mail-adres heeft en die mij niet vaak mailt vragen of je mij even een mailtje stuurt, dan heb ik je adres weer... Inmiddels is de computer alweer up en running, met een nieuwe harde schijf gaat alles beter.

Maar goed, door dat geklooi met die computer was ik woensdag heel veel tijd kwijt en heb ik donderdag een halve vrije dag genomen om in te pakken. Mijn broer Jaap kwam om 18.30 uur en samen hebben we de spullen in een aanhangwagentje geladen. Ons bed is 2 meter en 10 cm lang, maar dat ging zonder problemen in het karretje dat ik gehuurd had. Toen nog de fietsen en een stel planten en de hele slowpel vol met zooi en hop! Op naar Heiloo. 's Avonds zijn we weer terug naar Almere gereden, maar niet voordat we bij de Mac gestopt waren voor een burger. Tjonge, wat is dat spul toch lekker als je giert van de honger!

Vrijdagochtend waren de verhuizers al om 6.45 uur bij ons! Die gingen meteen voortvarend aan het werk met inpakken. Om 9.30 uur dronken we koffie samen en vroegen we hoe laat ze dachten klaar te zijn. "15.00 uur" was het antwoord. Om 17.30 uur waren ze klaar. Maar toen zat alles ook in de container op weg naar de opslag in Lelystad. Vervolgens hebben we weer wat spullen in de auto geladen en zijn we naar Heiloo gegaan. Opruimen, even zitten en om 22.30 uur hondsmoe naar bed.

Gisteren hebben we in Almere de laatste spullen opgeruimd en afval naar de stort gebracht. Ik heb nooit geweten dat er zoveel troep in een Opel Astra kan. Echt waar, het is bemoedigend om te zien hoeveel daar in gaat! Een kast, een ouwe fiets, heel veel klein gemaakte dozen, een ouwe bbq, glas, plastics, van alles en nog wat. Bij de stort was ik dan ook een kwartier bezig met het uitladen...

En nu zitten we dus in Heiloo en schrijf ik dit op de pc van mijn moeder terwijl op mijn eigen pc Windhoos opnieuw geïnstalleerd wordt. Morgen hebben we de overdracht van het huis bij de notaris en dan is ons Almere-avontuur definitief ten einde. Aan de ene kant vind ik het jammer, maar aan de andere kant is het goed om weer op het oude nest terug te zijn. We maken hier weer een nieuwe start en ook dat is weer wennen. Want de afgelopen 4 jaar was ik bijvoorbeeld gewend aan ultra-norse Albert Heijn medewerkers, maar hier lachen ze allemaal vriendelijk naar je! Ongelooflijk. Het is Utopia.

Geen opmerkingen: