dinsdag 18 juli 2006

Elk nadeel hep z'n voordeel

Zoals vermeld is de harde schijf van mijn computer gecrasht en zo langzamerhand begin ik me te realiseren wat ik zo'n beetje kwijt ben. Mijn website bijvoorbeeld. Nou stelde die niet veel voor, dus is hij zo weer opnieuw te maken, maar toch. Het andere dat ik kwijt ben is mijn persoonlijke album top 101 die ik op deze pagina een tijd lang heb gepubliceerd. Volgens mij kwamen we net bij de leukste albums, namelijk de top 10. Vanaf morgen publiceer ik wel de top 5, die ken ik nog uit mijn hoofd.

Maar de Grote Meester zei het al eens: Elk nadeel heb se voordeel. Het grote voordeel is dat ik nu schoon schip kan maken op het gebied van de computers. Ik wil namelijk al tijden een Apple en die onbetrouwbare Windhoos-zooi dumpen, maar ik had nooit echt een goede aanleiding. Wellicht is het nu het goede moment om er een MacMini bij te nemen. Een website publiceren zonder gezeur, cd'tje rippen zonder dat je weer extra software moet installeren, je foto's en mp3'tjes beheren zonder dat je het overzicht kwijtraakt of een ingewikkelde mappenstructuur aan moet maken, muziek maken met een eenvoudig sequencer-programma die standaard op de Mac staat, enz, enz. En dat allemaal op een computer die zo groot is als een vinyl single en net zo dik als +/- 5 cd-hoesjes.

Nu Geri nog overtuigen...!

Geen opmerkingen: