zondag 25 november 2007

Beetlebum

Vandaag las ik een bericht op Wired over een reuzenkever waarvan men een fossiel gevonden heeft. De klauw van dit beest doet vermoeden dat het gevaarte meer dan 2,5 meter groot was. Dat lijkt bijna wel op een Volkswagen kever!
Daarover gesproken, ik ben nog steeds bezig met het digitaliseren van mijn fotonegatieven. En zo af en toe kom ik dan nog wel eens dingen tegen die ik alweer een beetje vergeten was ("wat was ik eigenlijk slank!") of waar ik een brok van in m'n keel krijg, zoals mijn allereerste auto die nog geen jaar na aanschaf in Amsterdam gestolen werd.
Van die diefstal heb ik nooit meer wat gehoord. Ja, de politie heeft een jaar later nog een briefje gestuurd waarin ze meedeelden dat ze het dossier hadden gesloten. Alsof er een team van 100 man op de zaak zat! Nee, ik denk dat over 10.000 jaar een stel wetenschappers gaan graven in wat nu de Poolse steppe heet en dat ze dan een "verrassende ontdekking" zullen doen: er hebben karretjes op aarde rondgereden die erg leken op dieren.

Geen opmerkingen: