donderdag 22 november 2007

Schrijf!

Volgens dagblad Trouw ben ik een amateur schrijver. Grappig, zelf zag ik het niet zo. Volgens Trouw houden veel mensen een weblog bij en, net als ik, schrijven ze dan over alles wat ze om zich heen zien. Zo zie ik mijn blog eigenlijk ook: één lange column. Nou ja, eigenlijk was het de bedoeling dat dit een aanvulling zou worden op het Radio 80 programma Tracks dat ik presenteer, maar al snel vond ik dat ik dan niet zo veel meer te schrijven had. Ik bedoel, hoe vaak kan ik nou nog schrijven over de ongelooflijke teksten van de Zeeuwse boterbabbelaars? Vaak zat, zo blijkt, want de analyse van Alles Is Liefde volgt binnenkort in dit theater!
In dat artikel van Trouw kwam een dame aan het woord die zelf een heel succesvol blog bij hield. Maar zij schrijft dan ook vervolgverhalen, zoals je vroeger de verhalen van Tom Poes en Heer Bommel in de krant had staan. Mensen werden gegrepen door zo'n verhaal en kwamen dan weer terug om het vervolg te lezen. Misschien toch wel een goed idee.
Heel lang geleden in een sterrenstelsel ver van hier....(lees morgen verder hoe dit spannende verhaal afloopt).

Geen opmerkingen: