vrijdag 30 november 2007

Vlissingen

Mensen begrijpen mij nogal eens verkeerd. Zo denken een heleboel mensen dat ik een hekel heb aan de band Blöf, maar niets is minder waar. Ik denk alleen dat de teksten van de mannen veelal uitblinken in onbegrijpelijkheid. Neem nou het nummer "Hier aan de kust". Zojuist hoorde ik het op de radio voorbij komen en ineens viel mij die ene zin op:
Vlissingen ademt zwaar en moedeloos vannacht
Ik dacht altijd dat het een mooie ode was aan de Zeeuwse manier van leven, het landschap en de mensen. Maar dan ineens die zin, Vlissingen ademt zwaar en moedeloos vannacht, alsof Vlissingen een oude man is die piepend en hijgend op zijn bed ligt te wachten op Magere Hein. En toekomst zit er blijkbaar ook niet in die stad, want de haven heeft nog maar één vracht. Tja, dan blijf ik toch maar liever "suddenly happy in Dapperstreet".

Geen opmerkingen: