woensdag 14 november 2007

Top 2000

Afgelopen maandag werd op Radio 2 het startschot gegeven voor de stemronde die de Top 2000 samen moet stellen die dezelfde zender tussen kerst en oud en nieuw voor het achtste jaar uit gaat zenden. Mede door de Top 2000 vind ik de laatste jaren die tijd van het jaar ontzettend leuk. In een week tijd hoor je de grootste hits van de afgelopen 40 jaar, aangevuld met leuke verhalen van luisteraars. Het geeft een heel apart sfeertje, net alsof je met heel veel mensen aan het aftellen bent tot aan het nieuwe jaar.
Omdat ik dit jaar voor het eerst in 8 jaar weer in deze periode met een radio aan mag werken, kan ik ook beter volgen wat er allemaal op de radio gebeurt. Wat ik niet wist is dat Radio 2 eigenlijk de hele Top 2000 van het vorige jaar in de periode van half november tot aan tweede kerstdag nog even dunnetjes over doet. De hele dag door worden er nummers uit de Top 2000 gedraaid, mensen worden aangespoord om te gaan stemmen, "vips" laten hun favoriete nummer uit de Top 2000 horen, er is een Top 2000-bingo, een intro-spel, etc, etc.
Ik vind dat erg jammer. Eén van de leukste dingen van de Top 2000 is dat het gebonden is aan de periode in het jaar dat er anders op de radio (en meestal daar buiten) niets te doen is. Als je dan half november al begint met "voorgloeien", doet dat wat mij betreft afbreuk aan het evenement op zich.
Misschien maar eens schrijven naar Radio 2...

Geen opmerkingen: