dinsdag 8 juli 2008

Secret (deel 2)

Afgelopen week zijn mijn opa en oma respectievelijk 95 en 94 jaar oud geworden. Ja, ze zijn nog steeds getrouwd, dit jaar 72 jaar om precies te zijn. En nee, mijn opa mankeert nog steeds niet veel terwijl mijn oma reuma heeft, dat wel erg pijnlijk kan zijn bij tijd en wijlen. Maar over het algemeen gaat het ze goed. Ze koken nog af en toe hun eigen potje, doen hun boodschappies en hebben wel veel thuishulp, maar al met al redden ze zich nog prima.
Een tijdje geleden heb ik hier een stukje geschreven over de Secret-hype. Het principe van de Secret: alles roep je over jezelf af. Mijn grootouders zijn het levende bewijs dat dit één en al onzin is. Al zeker 10 jaar hoor ik mijn opa roepen dat het elk moment gebeurd kan zijn. Elke keer als we op visite zijn horen we het weer: dat ze al met één been in het graf staan, dat ze niemand van hun generatie meer kennen en dat de dood ze elke dag kan komen halen. Het is allemaal waar, maar erg onverstandig om te zeggen of zelfs maar te denken als je in de Secret gelooft!

Geen opmerkingen: