woensdag 30 juli 2008

Lego

Vroeger was de reclame "met Lego kun je alles maken" een gevleugelde uitdrukking. Want wie wil er nou niet een "pop, beer of een trein"? Tegenwoordig hoor ik die reclame niet meer, maar dat kan ook komen omdat ik niet dagelijks Jetix of Zappelin aan heb staan.
Als kind had ik weinig met Lego, ik was meer van de Playmobil en daar speelde ik dan ook dagen achtereen mee. Lego was mij te veel gepruts, ik zag de lol er niet van in om eerst iets in elkaar te moeten zetten voordat je ermee kon spelen. Dat dat in elkaar zetten onderdeel moest zijn van het spelen, dat begreep ik pas op veel latere leeftijd. En nu lijkt het me ook wel leuk om e.e.a. te bouwen, maar vind ik mezelf er te oud voor. Bovendien heb ik meer dan genoeg hobby's, ik heb er geen tijd voor om deze erbij op te nemen.
Maar er zijn andere volwassenen die blijkbaar geen tijdgebrek hebben, want die maken niet alleen van alles van Lego, ze maken zelfs albumhoezen na! Erg geestig.

Geen opmerkingen: