maandag 1 oktober 2007

Wasserij

In Heiloo is onlangs een nieuwe winkel geopend: een wasserij. Je dacht dat dat uit het jaar kruik was omdat iedereen tegenwoordig zijn eigen wasmachine, droger en strijkijzer heeft, maar niets is minder waar. Tegenwoordig is het juist zo dat je door tijdgebrek niet meer aan het wassen toekomt, dus is het juist wel praktisch als iemand dat voor je doet. Tja, of je bent gewoon lui, zoals ik. Het hele huishouden is nooit echt mijn sterkste kant geweest, maar aan strijken heb ik gewoon grof gezegd een pokkehekel. Er hingen dan ook overhemden in de kast die ik niet meer aan heb gehad sinds de vorige keer dat ik ze gedragen en gewassen heb. En dat was in sommige gevallen zeker een half jaar geleden.
Tot afgelopen vrijdag! Toen heb ik alle overhemden die nog gestreken moesten worden naar de wasserij gebracht en op zaterdag kon ik ze weer mooi gestreken ophalen. Perfect! Dit ga ik vaker doen.

Geen opmerkingen: