vrijdag 26 oktober 2007

Freeze!

In het schooljaar 1991-1992 heb ik een jaar in Amerika gewoond, om precies te zijn in een voorstad van Denver, Colorado. In 1998 ben ik daar nog een keer terug geweest, in 2000 uitgebreid naar Californië en dan nu naar Miami. Voor het eerst sinds 11 september 2001 was ik dus weer in het land en het verschil "voor" en "na" is er. Tenminste, als Miami exemplarisch is voor de rest van het land.
16 jaar geleden was er uiteraard ook al politie op straat, maar nog nooit heb ik zoveel politie gezien als deze vakantie. Continu werd er gepatrouilleerd, werden er auto's langs de kant van de weg gezet en mensen aangesproken.

Op de tweede avond lagen we wakker door de jetlag. 's Middags hadden we de boottour door de haven gedaan en waren we even naar het hotel terug gegaan om prompt op bed in slaap te vallen. Om 24:00 uur werden we wakker met toch wel een behoorlijke trek. Gelukkig is Miami ook een stad die nooit slaapt, dus konden we bij de diner aan de overkant van de straat terecht voor een verlaat diner. Terug op de hotelkamer zaten we nog wat tv te kijken toen we ineens wat gestommel hoorden op de gang, gevolgd door gebons en een luid roepen "Miami police, open up!". Gealarmeerd rende ik in nachttenue richting het spionnetje. Gelukkig, ze moesten aan de overkant zijn.
Volgens mij was de boef niet eens op zijn kamer.

Geen opmerkingen: