vrijdag 10 augustus 2007

Duits

In mijn middelbare schooltijd heb ik maar voor één vak bijles gehad: Duits. Dat kwam omdat ik op de detailhandelschool een leraar voor dat vak had die alle vooroordelen die je tegen Duitsers hebt in 1 persoon wist te bundelen. En da's knap. Bovendien wenste de man geen les te geven aan jongelingen die niet het heilige Duitse vuur hadden. Al met al heb ik wel veel van die bijlessen geleerd, want ik kan me wel redelijk redden in die taal. Maar in het oer-Duitse bedrijf waar ik werk is het belangrijk dat je je niet alleen kan redden, maar ook kan converseren in de moedertaal van je collega's. Dus ga ik twee weken op Duitse cursus bij het Goethe Institut aan de overkant van de Herengracht. Ik heb er zin an, at your service!

Oh nee...sorry...ahem...zum Befehl!

Geen opmerkingen: