dinsdag 28 augustus 2007

Dieren

We hebben dieren in onze tuin. Dat is een hele verandering ten opzichte van Almere. De enige dieren die je daar af en toe zag waren wormen en een enkele verdwaalde mus. Hoe anders is het in Heiloo! Zo hebben we een "huiszanger": een te veel, te vaak vals zingende merel die we Gerard hebben gedoopt. Onze poes heeft het ook voorzien op Gerard en we hebben bijna een dagtaak aan het scheiden der partijen.
Vorige week kwam ik thuis en zag ik nog net een grote roofvogel, +/- 40 cm hoog, onder de rodondendron wegduiken. Het lijk waarin hij had zitten pikken, een klein vogeltje, heb ik maar in de kiepelton gegooid.
Maar gisteravond was het voorlopige hoogtepunt. Na CSI moest ik nog even de schuur op slot doen, dus liep ik even snel naar buiten als mijn slof over iets schuurt. Lag er pal voor de deur een egeltje! Die zich schielijk achter een plant verschool van schrik.
We hebben 'm Erik genoemd, Erik de Egel. Niet te verwarren met Eddie The Eagle, trouwens.

Geen opmerkingen: