donderdag 23 augustus 2007

Duits 2

Nu de opfriscursus Duits er bijna op zit kan ik wel vertellen hoe het gegaan is. Namelijk: goed! Mein Deutsch ist aber nicht perfekt, maar ik werk eraan zullen we maar zeggen. De samenstelling van de groep was gemeleerd: van studenten die de cursus nodig hadden voor hun vervolgstudie tot een kunstenares tot een huisvrouw waarvan ik me nog steeds elke dag afvraag wat haar naar school heeft gebracht. Maar al met al is het een leuk groepje van ongeveer 13 mensen.
In de eerste week was onze lerares Katja, een jongedame die niet alleen heel goed les kon geven, maar ook wilde vertellen over hoe het was om te wonen in het voormalige Oost-Duitsland. We keken ook naar de film Goodbye Lenin, een leuke maar ook leerzame film.
De tweede week was onze lerares Barbara. Zij komt uit het Oostenrijkse Graz (spreek uit als Kraatz) en wist ons ook enthousiast te maken voor een bezoek aan die stad. Het staat op de rol voor volgend jaar!
Ik voel me weer helemaal opgefrist.

Geen opmerkingen: