vrijdag 24 maart 2006

PR Doos

Dit verhaal op het log van Marcel Bak doet mij denken aan het verhaal over de PR-doos.

Bij Radio 80 hadden we in de jaren '90 zowaar een PR-afdeling, bestaande uit Marcel Bak en mijzelf. De werkzaamheden bestonden uit niet veel meer dan posters plakken in de Egmonden en het schrijven van een stukje in de lokale krant. Om e.e.a. toch wat meer cachet te geven had het bestuur van Radio 80 besloten ons een stagiaire toe te delen, Kathelijne.
Tijdens een vergadering met alle Radio 80-dj's opperde dit meisje om een ideeƫnbus op te hangen voor PR-zaken. Waarop iemand gevat opmerkte: een PR-doos?!?

((stilte))

gevolgd door:

((bulderend gelach))

Het erge was dat er na deze vergadering op de radio grappen over haar werden gemaakt waarbij er in verhalende trant werd gegrapt over de PR-doos die allerlei domme dingen deed, ook waar ik bij zat en niets aan heb gedaan (wat me nog steeds spijt, want ik vind dat ik op had moeten komen voor een lid van mijn team, maar ja, ik was jong en onervaren en niet goed bezig!).

Uiteindelijk heeft Kathelijne overplaatsing aangevraagd naar een andere stageplek...

Geen opmerkingen: