maandag 20 maart 2006

Album Top 101 - Deel V

Vandaag de nummers 51 - 60 in de persoonlijke album top 101.

Net zoals bij de vorige post van de album top 101 kleven er aan vrijwel elk album die er op mijn lijstje staan specifieke herinneringen. Eén van die herinneringen is ook de meest recente, namelijk die van Tommy. Vorig jaar zijn Geri en ik naar de musical versie geweest van Tommy in Hoorn en dat was in 1 woord briljant. Zelden heb ik zo genoten van het album als op die avond. Sterker nog, voor het eerst had ik het idee dat ik het album kon volgen! Het blijft natuurlijk wel een raar verhaal (getraumatiseerde jongen die geneest door een spiegel te breken, waarna hij een zomerkamp begint waar hij mensen opnieuw wil laten zien, horen en voelen), maar die avond klopte het allemaal. Strakke band met een drummer die qua stijl leek op Moonie, erg knap.




Nr.//Artiest//Album titel//Hoogtepunt(en)
51//Doe Maar//4US//De cd-versie is echt anders dan de lp-versie. Luister en vergelijk!
52//WorldParty//Goodbye Jumbo//M'n cd hapert bij God on my side; ik moet een vervangend exemplaar kopen!
53//Supertramp//Paris//Fool's Overture
54//Prince//Sign 'o' the times//Titeltrack
55//The Who//Tommy//Overture is te gek
56//Michael Jackson//Bad//De bas sequencer in de titeltrack is briljant
57//Björk//Homogenic//Bacholerette
58//The Beatles//White Album//Back in the USSR
59//Joe Jackson//Body and Soul//Heart of ice, Happy ending
60//U2//The Joshua Tree//I still haven't found what I'm looking for

Geen opmerkingen: