vrijdag 17 maart 2006

Album Top 101 - Deel IV

Vandaag in de persoonlijke album top 101 de nummers 61 - 70.

Het grappige van dit lijstje is dan weer het album van Frank Sinatra, lees vooral even wat AllMusic.com over dit album schrijft. Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor Use Your Illusion II van GnR. AllMusic schrijft dat met name die kortere nummers eigenlijk alleen maar albumvulling is en niet echt nummers zijn die beklijven en dat de langere nummers af en toe irritant lang zijn. Mag allemaal wel zo zijn, maar voor mij kleven er gewoon hele fijne herinneringen aan dit album.

Toen UYI uitkwam woonde ik in Amerika. Ik had daar niet heel veel geld om cd's te kopen en downloaden bestond toen zelfs nog niet. Ik had dus ook maar iets van 30 cd's en draaide ze 1 voor 1 grijs. Waaronder dus UYI. De herinnering die met name blijft hangen als ik dit album hoor, is de trip die we gemaakt hebben door de Death Valley heen met een kapotte airco terwijl het buiten zo'n 50 graden celsius was... Daar paste die muziek perfect bij.

Nr. // Artiest // Album titel // Hoogtepunt(en)
61 // The Beatles // Rubber Soul // Norwegian Wood
62 // Oasis // What's the Story (Morning Glory?) // Hello (it's good to be back)
63 // U2 // Rattle & Hum // De speech in Silver and gold
64 // Boudewijn de Groot // Voor de Overlevenden // Verdronken vlinder
65 // Frank Sinatra // A Man Alone // Een favoriet toen ik nog vrijgezel was…
66 // The Rolling Stones // Sticky Fingers // Bitch
67 // Peter Gabriel // Up // Briljant album! Een absolute aanrader.
68 // Mike Oldfield // Tubular Bells // M.n. in 5.1 uit 2003 (?) een ware sensatie!
69 // Guns 'n' Roses // Use Your Illusion II // Estranged, Locomotive
70 // Pink Floyd // Animals // Sheep

Geen opmerkingen: