vrijdag 31 maart 2006

Album Top 101 - Deel IX


Vanaf vandaag behandel ik ze stuk voor stuk: mijn top 25 favoriete albums aller tijden. Vandaag nummer:

25 Wings - Venus & Mars

Voor mij was Venus & Mars na het verzamelalbum All the best het eerste album dat ik ooit van Wings hoorde. Eigenlijk hoort het verhaal dat hierna volgt ook meer bij het album All the best dan bij Venus & Mars, maar omdat de eerste er niet in staat en het verhaal te mooi is om over te slaan, moet hij maar bij deze plaat.

Mijn moeder had een tante Janny en deze tante kwam op een goede dag in 1988 bij ons logeren. Omdat wij op dat moment geen logeerkamer hadden, werd ik mijn kamer uitgejaagd en moest ik een paar dagen in het kantoortje (aan huis) van mijn vader slapen. Tante Janny vond het heel vervelend dat ik mijn kamer uit moest en misschien liep ik ook wel een beetje te zeuren, dat weet ik niet, maar zij vond dat als ze mij kamerhuur betaalde ik geen recht zou hebben om te zeuren! Dus kreeg ik 30 gulden (fl. 10 p/n).

Wow! Wat een fortuin! Wat ga ik daarmee doen? Juist! Een plaat kopen. Ik naar Disco Heiloo, de lokale platenboer. Uiteindelijk kwam ik uit bij Paul McCartney. Een paar maanden eerder was Once upon a long ago een grote hit geweest en dat vond ik zo'n mooi nummer, bovendien stond er op All the best ook een nummer met Michael Jackson, toen mijn held, dat ik niet kende. Meenemen dus. Naar huis, opzetten, luisteren, blij.
Vervolgens heb ik mijn broer de oren van het hoofd gezeurd om cd's van Macca te kopen. Dat deed hij uiteindelijk ook nog, Venus & Mars misschien wel als eerste op mijn aangeven. Hij heeft nooit spijt gehad van zijn aankoop en ik ook niet.

Geen opmerkingen: